,

چگونه رفتارهای کودکان بیش فعال خود را در تعطیلات کنترل کنیم؟

دکتر پارکر هفت مهارت اصلی رو برای کنترل کردن رفتارهای کودکان بیش فعال مطرح کرده است:
مهارت اول:تمرکز بر رفتارهای مثبت
قبل از اینکه رفتارهای کودک خود را تغییر دهید باید رفتارهای خود را تغییر دهید.سعی کنید به رفتارهای مثبت آن ها واکنش نشان دهید و رفتارهای منفی او را نادیده بگیرید.
مهارت دوم:ارتباط روشن و شفاف
قوانینی را برای انجام امور در خانه تعیین کنید و این قوانین را واضح به او بگویید و رعایت قوانین را به طور جدی دنبال کنید و در انجام آن ها اقتدار داشته باشید.
مهارت سوم: آموزش اطاعت کردن
ابتدا به کودکان خود دستورات ساده بدهید(دستوراتی که می دانید آن ها انجام می دهند) و سپس دستورات سخت تر را ارائه بدهید. هنگامی که دستور پذیری داشتند به آن ها بازخورد فوری نشان دهید و آن ها را تشویق کنید. آموزش اطاعت کردن را در طول روز تمرین کنید.
مهارت چهارم:ارائه دستورات موثر
هنگامی کودکتان به دستور شما بی توجهی کرد با کودکتان صحبت نکنید و‌ وارد مذاکره نشوید و از اجبار و تنبیه بدنی و داد زدن اجتناب کنید و تمرین دستور پذیری را به ساعاتی بعد موکول کنید.
مهارت پنجم: استفاده از قرارداد رفتاری
انتظارات خود از کودک را به طور شفاف بیان کنید و آن ها داخل جدولی بنویسید و روی دیوار نصب کنید.هنگام انجام رفتار مثبت آن ها را داخل جدول علامت گذاری کنید و برای کودکان خود جایزه ای در نظر بگیرید.
مهارت ششم: محرومیت
هنگام بد رفتاری کودکانتان با احتیاط از پند و اندرز استفاده کنید و سعی کنید مشکلات را دوستانه حل کنید اما اگر بد رفتاری ها ادامه داشت و آسیب رسان بود از محرومیت(محرومیت از وسایل و فعالیت ها با تایم محدود) استفاده کنید. به یاد داشته باشید که استفاده زیاد از محرومیت، اثر آن را کاهش می دهد.
مهارت هفتم:آموزش مهارت حل مسئله
هنگامی که با کودک خود به مشکلی برخوردید ابتدا با یکدیگر مشکل را شناسایی کنید و به راه حل های مختلف فکر کنید. سپس با بررسی پیامد راه حل ها، بهترین راه حل را انتخاب کنید.

1 reply
  1. pegah ramezani
    pegah ramezani says:

    Hello
    those with children with hyperactive should understand certain skills because they are disturbed with ordinary a number of children with hyperactivty may be less focused on learning an early age due to high excitement and stress but at an early age ADHD is said to be people with immunity

    Reply

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

4 × 5 =