دانلود رایگان مقاله – نوروژنزیز هیپوکامپ بیماریهای افسرده کننده و درمان ضدافسردگی- روانشناس خوب – کرج

نوروژنزیس یا ایجاد بافت عصبی به طور کلی به دو قسمت از مغز مربوط است. یکی از این بخشها درهیپوکامپ جا دارد و بخش دیگر منطقه ساب ونتریکولار است که با تعدادی از عوامل تروفیک و مولکولهای نورواکتیو کنترل می شود. این فرایند در برخی پروسه ها دخالت دارد و شواهد فراوانی وجود دارد که در پاتوفیزیولوژی افسردگی نوروژنزیز هیپوکامپ تحت تأثیر قرار می گیرد. مقاله حاضر اطلاعات مفیدی در این زمینه در اختیار خواننده قرار می دهد.

برای دریافت متن کامل مقاله کلیک کنید.

جهت دسترسی به سایت کودک و نوجوان کلیک کنید.

دانلود رایگان مقاله – استیل کولین – روان شناس مشاور متخصص بزرگسال خوب – کرج

نوروترنسمیترها ، انتقال دهنده هایی هستند که در بدن موجود زنده وجود دارند و  عملکرد آنها انتقال پیام بین سلولهای عصبی می باشد. استیل کولین نخستین نورو ترنسمیتری است که توسط Hanry Hallet Dale کشف شد و عملکرد آن بعنوان یک نوروترنسمیتر بوسیله Otto  Loewi کشف شد. مقاله حاضر در مورد این نخستین نوروترنسمیتر کشف شده اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می دهد.

برای دانلود متن کامل مقاله کلیک کنید.

جهت دسترسی به تالارهای گفتگوی روان شناسی کلیک کنید.

جهت دسترسی به سایت روان شناسی کودک و نوجوان کلیک کنید.

دانلود رایگان مقاله – نگاهی به قطعه پیشانی مغز – روان شناس مشاور بزرگسال خوب – کرج

مطالعات در مورد قطعه پیشانی مغز بدلیل اهمیت آن سابقه ای بسیار طولانی دارد. قطعه پیشانی اطلاعات حسی را از دستگاههای مختلف دریافت می کند، آنها را پردازش می کند و به نحوی یکپارچه می سازد که نتیجه آن فرآیندهای عالی ذهنی می شود. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله حاضر را مطالعه بفرمایید.

برای دانلود متن کامل مقاله کلیک کنید.

دسترسی به تالار گفتگوی سلامت

دسترسی به سایت کودک و نوجوان سیمیا

دانلود رایگان مقاله – دوپامین و مسیرهای دوپامینرژیک – متخصص روانشناسی بزرگسال ازدواج خانواده نوجوان – کرج

دوپامین از مهمترین نوروترنسمیترهای مغز و اعصاب خودمختار می باشد و در بسیاری از فرایندها فیزیولوژیک و پاتولوژیک شرکت دارد. از جمله مواردی که دوپامین درآنها دخیل است می توان به عاطفه، پاداش، شیردهی، حرکات ارادی، تنظیم فشار خون، اسکیزوفرنیا، پارکینسون، اعتیاد و … اشاره کرد. مقاله حاضر اطلاعات مفیدی در این زمینه در اختیار خواننده قرار می دهد.

برای دانلود متن کامل مقاله کلیک کنید.

به تالار گفتگوی روان شناسی مراجعه شود.

دانلود رایگان مقاله – استرس و فرآیند بیماری – روانشناس نوجوان بزرگسال خوب – کرج

امروزه در زمینه ارتباط استرس با بیماریهای روانی و جسمانی، پژوهشهای زیادی انجام شده است. حاصل تمام پژوهشها نشاندهنده آن است که استرس سبب کاهش مقاومت بدن در مقابل بیماریها می شود و انسان را مستعد ابتلا به بیماریهای جسمانی و روانی می کند. درک مکانیسمهای عصب شناختی، فیزیولوژیک و نوروشیمیایی استرس این امکان را فراهم کرده است که راههای جدیدی برای شناخت و تبیین ماهیت و روند بیماری و دستیابی به شیوه های درمانی نوین ارایه شود.

جهت دریافت متن کامل مقاله کلیک کنید.

راه محافظت در مقابل زمین خوردن

شما چطور استخوانهایتان را تقویت می کنید؟ ممکن است هیچ ایده ای در اینباره نداشته باشید –  وقتی شما روی پنجره ای که گیر کرده فشار می آورید یا برای برداشتن چیزی که افتاده خم می شوید ، یک استخوان می شکند. یا بدتر از آن،  لغزیدن غیر منتظره از لبه جدول پیاده رو یا لغزیدن روی سیم سیار .

ما ده راه ساده برای حفظ استخوانهای شما از شکستن به شما ارائه می کنیم

برای دریافت متن کامل به تالار گفتگوی روانشناسی مراجعه کنید.

 

 

تمرکز بر دیابت از مجموعه مقاله های رایگان مرکز جامع روانشناسی و مشاوره سیمیا کرج

خوردن سالم برای دیابت نوع ۲ در این گزارش شما درباره اجزای یک رژیم سالم برای افراد مبتلا به دیابت یاد خواهید گرفت و همچنین نحوه کار با متخصص تغذیه، نحوه ایجاد یک برنامه غذایی و نحوه تمرین فعالیت بدنی را در زمان بندی شما. شما یاد خواهید گرفت که چگونه عواطف بخش را تشخیص دهید، انتخاب های عاقلانه را در هنگام صرف غذا انجام دهید و با برنامه کاهش وزن خود در مسیر حرکت کنید. از همه مهمتر، ما ۴۰ دستورالعمل اصلی را ارائه دادیم تا بتوانید این توصیه را در عمل انجام دهید – از امروز شروع کنید.

شاخص گلیسمی پایین غذا، قند خون پایین تر و پایین تر پس از خوردن این غذا افزایش می یابد. شاخص گلیسمی ۵۵ یا پایین تر در نظر گرفته می شود؛ ۷۰ یا بالاتر بالا در نظر گرفته شده است. به طور کلی، غذای پخته شده یا فرآوری شده، GI بالاتر و فیبر و چربی بیشتر در غذا، GI پایین تر است.

شاخص گلیکوزمی فقط بخشی از داستان را بیان می کند، زیرا نشان می دهد که چقدر سریع غذای غنی از کربوهیدرات باعث افزایش قند خون می شود. آنچه که به شما نمی گوید این است که چقدر قند خون خود را می توانید زمانی که شما در واقع غذا خوردن است، که تا حدی به میزان کربوهیدرات در خدمت یک غذای خاص تعیین می شود. برای درک اثرات کامل غذا بر قند خون، شما باید هر دو را بدانید که چگونه گلوکز را به جریان خون وارد می کند و چقدر قند می تواند آن را تحویل دهد.

درک بار گلیسمی

یک معیار جداگانه ای که بار گلیسمی نامیده می شود، تصویری دقیق از تاثیر واقعی زندگی غذا بر قند خون می دهد. بار گلیسمی توسط ضرب گام های کربوهیدرات در خدمت توسط شاخص گلیسمی و تقسیم با ۱۰۰ تعیین می شود. بار گلیسمی ۱۰ یا کمتر در نظر گرفته می شود؛ ۲۰ یا بالاتر بالا در نظر گرفته شده است. برای مثال هندوانه دارای شاخص گلیسمی بالا است (۸۰). اما خدمت هندوانه دارای کربوهیدرات بسیار کمی (۶ گرم) است که بار گلیسمی آن فقط ۵ است.

برخی از کارشناسان تغذیه معتقدند افرادی که مبتلا به دیابت هستند باید به شاخص گلیسمی و بار گلیکوزمی توجه کنند تا از فشار ناگهانی در قند خون جلوگیری شود.

بررسی توسط شرکت

Cochrane Collaboration

(یک گروه بین المللی از مقامات بهداشتی که شواهد از آزمایشات بالینی تصادفی را ارزیابی می کنند)

دریافتند افرادی که به دنبال رژیم غذایی کم GI میزان HbA1c خود را ۰.۵ درصد کاهش دادند – و همچنین کمتر احتمال دارد که هیپوگلیسمی را تجربه کنند. برای قرار دادن این اثر در چشم انداز، FDA در مورد ارزیابی داروها برای درمان دیابت، کاهش HbA1c را به اندازه ۰.۴ درصد از یک درصد کاهش می دهد.

انجمن دیابت آمریکا میزان شاخص گلیسمی و بار گلیسمی را تایید می کند و می گوید: “جایگزینی غذاهای کم گلیسمی برای مواد غذایی با غلظت های گلیسمی بالا می تواند کنترل قند خون را به مراتب بهبود بخشد.” اما همچنین می گوید که کل مقدار کربوهیدرات در یک غذا، به جای شاخص گلیسمی یا بار مواد غذایی، پیش بینی قوی تر از آن چیزی است که با قند خون اتفاق می افتد. برخی از متخصصان تغذیه احساس می کنند که تمرکز بر روی شاخص گلیسمی و بار گلیسمی، لایه پیچیده ای را برای انتخاب آنچه که می خورید اضافه می کند. خط پایین؟ پیروی از اصول مصرف کم گلیسمی شاخص، احتمالا مفید خواهد بود، زیرا اساسا رژیم غذایی با فیبر بالا را در کربوهیدرات ها متوسط می کند اما برای رسیدن به وزن سالم و حفظ آن برای قند خون و سلامت کلی شما اهمیت دارد

۴ اصل غذای کم گلیسمی:

خوردن سبزیجات، لوبیا و میوه های غیر نشاسته ای مثل سیب، گلابی، هلو و انواع توت ها. حتی میوه های گرمسیری مانند موز، انبه و پاپایا دارای شاخص گلیسمی پایین تر از انواع دسر هستند.

غلات را در حالت حداقل در حالت پردازش می توان خورد: دانه های “بدون شکست” مانند کل جو، ارزن، توت گندم، برنج قهوه ای و نان کل هسته ای. یا غلات به طور سنتی پردازش شده از قبیل نان کل دانه دانه ای، جو دو سر غلات و گرانول طبیعی یا غلات صبحانه موسلی.

برش سیب زمینی سفید و سیب زمینی و محصولات دانه بندی شده مانند نان سفید، شیرینی، شیرینی و ماکارونی معمولی را بریزید.

شیرینی های متمرکز – از جمله غذاهای با کالری بالا با شاخص گلیسمی کم، مانند بستنی – به جای یک اساسی، درمان گاه به گاه باشد. نوشیدن بیش از نیم فنجان آب میوه در روز نگذارید. نوشیدنی های شیرین شکر را کاملا از بین ببرید.

– اقتباس از پایان دادن به مبارزه با مواد غذایی توسط دیوید لودویگ با سوزان روستلر

(هاتون مایفلین، ۲۰۰۸).

 

رواندرمانی فراشناختی در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹

خبرنامه درمان فراشناختی اکتبر ۲۰۱۸

روانپزشکان آلمانی درمان فراشناختی را به زودی در دستورالعملهای درمانی توصیه می کنند: بعد از روانپزشکان کالج سلطنتی استرالیا و  نیوزلند و روانشناسان اجتماعی آلمان (DGPs) استفاده از رواندرمانی فراشناختی برای مبتلایان به روانپریشی در دستورالعمل های مصوب آنان قرار گرفت . همچنین  در حال حاضر بزرگترین انجمن روانپزشکان آلمان (DGPPN)  آموزش مهارتهای فراشناختی برای مبتلایان به روانپریشی را در دستورالعمل آینده خود برای درمان اسکیزوفرنی توصیه می کنند.

نتایج بدست آمده از  مطالعات متعددی که اخیرا صورت گرفته  نشاندهنده اثرات سودمند پایدارMCT  بر نشانه های مثبت ، افزایش ظرفیت تصمیم گیری و مدیریت اعتماد به نفس کاذب در اسکیزوفرنیا می باشد.

رواندرمانی فراشناختی حیطه ای گسترده از علوم مختلف شناخت و فراشناخت می باشد و شاخه تازه ای از رفتاردرمانی شناختی محسوب نمی شود.

گروه چندملیتی رواندرمانی فراشناختی تصمیم گرفته است  با توجه به تأکید رواندرمانی فراشناختی بر تمرین تکالیف ارایه شده به بیماران در زندگی روزمره و اثربخشی رواندرمانی فراشناختی و به منظور پیشگیری از عود بیماری ، این گروه در صدد است تا برنامه کاربردی (اپلیکیشن) درمان فراشناختی را طراحی و ایجاد نماید تا بیماران بطور شخصی و به سهولت بتوانند تکالیف درمانی را در زندگی روزمره خویش تمرین کنند و سبب رشد روانشناختی خویش شوند.

پنج راه برای تقویت حافظه – متخصص روانشناسی – کرج

شیوه ای که شما زندگی می کنید، چیزی که می خورید یا می نوشید، و چگونگی برخوردتان با بدنتان همانطور که روی سلامت جسم خوب زیستن شما  اثر گذار است به همان اندازه روی حافظه تان نیز مؤثر است. در اینجا پنج چیزی که شما هر روز می توانید با آن ذهنتان را محافظت کنید و بدنتان را قوی نگه دارید آورده شده است.

برای مطالعه متن کامل کلیک کنید.

دانلود رایگان مقاله – گوش دادن دایکوتیک در مطالعه برتری طرفی شنوایی- متخصص روان شناسی روانشناس خانواده ازدواج نوجوان بزرگسال خوب – کرج

مقاله حاضر بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه برگن نوروژ می باشد. در این مقاله در مورد ویژگی های پایه آزمایش شنوایی دایکوتیک و موارد مرتبط به آن صحبت می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر متن کامل را مطالعه بفرمایید.

برای دانلود متن کامل کلیک کنید.