, , , ,

اجرای کنسرت ارکستر فیلارمونیک کرج به همراه خواننده اپرا از لهستان به مناسبت بزرگداشت مولانا

ارکستر فیلارمونیک کرج به مناسبت  بزرگداشت روز جهانی مولانا  با همکاری فرهنگسرای ارسباران کنسرت  پاییزی سال 96 را با عنوان «دو دوست» که استعاره ای است از  گفتگوهای شمس و مولانا در روز 26 آذر ماه امسال برگزار می کند.در این کنسرت که اجرای آن نوعی بدیل از اجرای بداهه خواهد بود، ماریوش کلوح خواننده و نوازنده لهستانی که به نیت این اجرا از لهستان به ایران آمده به همراه ارکستر فیلارمونیک کرج به رهبری سیامک کلانتری  به صحنه می‌رود.

ارکستر فیلارمونیک کرج بدون هیچ حمایت مالی از نهاد های دولتی ، بدون بودجه و فقط با حمایت نوازندگان عاشق و پایبند و متعهد به موسیقی در استان البرز و با دشورای های بسیار  از سال ۹۴ فعالیت رسمی خود را شروع کرده و طی ماه‌های گذشته این سومین‌بار است که با قطعات کاملا جدید بمدت حدود 2 ساعت روی سن حاضر می‌شود.

ماریوش کلوح خواننده و نوازنده لهستانی، متاثر از فضای موسیقی خانقاهی ایران است. به گفته مارک اسموژنسکی مولانا شناس فقید لهستانی ، عشق او به مولانا باعث شده است تا با سبک های مختلف موسیقی و شعر ایرانی مانوس شود. او از ریتم شعرهای مولانا و از گرایش‌های مختلف موسیقی ایرانی الهام گرفته است. در ساخت قطعات موسیقی او ریتم اشعار مولانا نیز تاثیر داشته است.

تمامی قطعات از ساخته های کلانتری است که در آنها قابلیت های صدای کلوح در نظر گرفته شده است.

این برنامه ساعت ۱۷.۳۰ عصر در روز ۲۶ آذرماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد. ورود برای عموم  رایگان خواهد بود.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

thirteen + 4 =